1 Kasım 2014 Cumartesi

World of Warcraft, Oyunun Dış Mekan Tasarımına Dair Bir İnceleme - I -

 



world of warcraft



 



World of Warcraft ekibi, oyunun dış mekan tasarımıyla ilgili bilgi vermek üzere bizlerin karşısında. Daha önce Spires of Arak'ın oluşum sürecini bizlerle paylaşmışlardı. Şimdi ise bir yazı dizisi şeklinde Nagrand örnek nokta olarak kullanılmak suretiyle dış mekan tasarımları aktarılacak. Yazıda stajyer Sanat Yönetmeni Chris Robinson ve level tasarımcısı Julian Morris görüşlerini paylaşacak.



World of Warcraft'ta dış çevre tasarımı demek Azeroth'tan Dreanor'a uzanan süreçteki dış mekanların hepsini oluşturmak demek. Tasarım ekibi antik kültürlerin yükselişini ve çöküşünü planladığı kadar, dağları, ormanları, denizleri, gölleri, yolları, yıkıntıları ve yüzeyde ne olabilirse hepsini ayrıntılarıyla tasarlamış. Bunlarla da sınırlı değil, şehirler, kasabalar, savaş alanları gibi komplike alanlar da tasarlanmış. 



Tasarım ekibi bu işi sanat ekibi ve görev tasarım ekibiyle birlikte gerçekleştirdiklerini söylüyor. 



Tasarımın aşamalarını gösteren seride oyunculara işin mutfağını aktarmak amaçlanmış. Serinin bir sonraki yazısında level tasarımcısı Michael McInerney Warlords of Dreanor/Nagrand üzerinden süreci aktaracak. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder